PREDSTAVITEV PROJEKTA
Krožni model za komercialno proizvodnjo oblačil
Tekstina je partner projekta New Cotton Project, ki je financiran iz programa Evropske unije za raziskave in inovacije Obzorje 2020 v višini 6,7 milijona evrov. Glavni cilj projekta je prikaz popolnoma krožnega modela za komercialno proizvodnjo oblačil iz tekstilnih odpadkov in recikliranih materialov, katerih celotna izdelava ima bistveno manjši vpliv na okolje kot običajna proizvodnja.
Projekt združuje celotno krožno verigo tekstila s pretvorbo tekstilnih odpadkov po potrošnji v vlakna visoke kakovosti, ki se lahko uporabljajo za proizvodnjo oblačil v celotni modni industriji.
Konzorcijski tim projekta New Cotton Project sestavlja 12 partnerjev: blagovni znamki Adidas in H&M Group, biotehnološka skupina Infinited Fiber Company, Aalto University, Fashion for Good, Frankenhuis, Inovafil, Tekstina, Kipas, REvolve Waste, Rise in Xamk. Koordinator projekta je finsko podjetje Infinited Fiber Company, ki je patentiralo tehnologijo predelave tekstilnih odpadkov in drugih odpadnih surovin na osnovi celuloze v edinstvena vlakna Infinna™ – znanstveno znana kot celulozna karbamatna vlakna, ki so po videzu in otipu podobna bombažu. Nova vlakna se lahko mešajo zdrugimi vrstami materialov, kot sta bombaž in poliester, za izdelavo različnih vrst tekstilij.
Močan konzorcij je razvil vse glavne vidike vrednostne verige, da bi podprl ustvarjanje trajnostnega krožnega gospodarstvo. To vključuje zbiranje, opredelitev in predobdelavo tekstilnih odpadkov (Frankenhuis, Revolve Waste), predelavo tekstilnih odpadkov v nova vlakna vrhunske kakovosti (IFC, Xamk), prikaz proizvodnje preje in tkanin iz regeneriranih celuloznih vlaken (Inovafil, Tekstina, Kipas), oblikovanje, izdelavo in lansiranje oblačil iz recikliranih vlaken in zbiranje povratnih informacij potrošnikov (Adidas, H&M), izdelavo novih krožnih poslovnih modelov (Aalto University), analizo trajnosti in okoljsko označevanje (RISE) ter sodelovanje deležnikov, usposabljanje (Alto University), razširjanje rezultatov prek družbenih in drugih medijev (Fashion for Good).